Nasze Szybowce

Nasze Szybowce

SZD-9bis Bocian 1E – Dwumiejscowy szybowiec konstrukcji drewnianej, używany głównie do szkolenia młodych adeptów sztuki lotniczej. Rozpiętość skrzydeł Bociana wynosi 17,8 m, a jego maksymalna doskonałość 26. Jako jedyny szybowiec w Aeroklubie Leszczyńskim posiada instalację oświetleniową, co pozwala wykonywać nim loty nocne i oglądać z góry oświetlone Leszno.

IUL-Bocian

SZD-50-3 Puchacz – Dwuosobowy szybowiec wykonany z laminatu, używany przede wszystkim do dalszego szkolenia młodzieży lotniczej (pierwsze przeloty z instruktorem, przeciągnięcia). Puchacz jest dopuszczony do wykonywania lotów akrobacyjnych, co pozwala wykonywać nim np. pętle, wywroty, czy korkociągi. Charakteryzuje się rozpiętością skrzydeł 16, 67 m, a jego maksymalna doskonałość wynosi 30.

IUL-Puchacz / Montaż Puchacza / Przegląd Puchacza

SZD-30 Pirat – Jednoosobowy szybowiec konstrukcji drewnianej klasy klub. Charakteryzuje się łatwością pilotażu co pozwala na wykonywanie nim pierwszych lotów samodzielnych na szybowcu jednomiejscowym. Wykorzystywany także do doskonalenia techniki lądowania, pierwszej termiki samodzielnej, czy pierwszych przelotów. Rozpiętość skrzydeł Pirata wynosi 15 m, natomiast jego maksymalna doskonałość 33.

IUL-Pirat

SZD-51-1 Junior – Jednoosobowy szybowiec klasy klub, wykonany z laminatu. Wykorzystywany przez pilotów, a także uczniów-pilotów, którzy ukończyli całość szkoleń, przede wszystkim do wykonywania przelotów. Jest trudniejszy w lądowaniu od Pirata, dlatego wymaga większej precyzji na podejściu. Junior charakteryzuje się rozpiętością taką samą jak Pirat (15 m), jednak jego maksymalna doskonałość wynosi 35.

IUL-Junior

SZD-48-1 Jantar Standard 2 / SZD-48-3 Jantar Standard 3 – Jednomiejscowy szybowiec wysokowycznowy klasy standard. Latają nim bardziej doświadczeni piloci, którzy potrafią przelecieć nim nawet 500-750 km w ciągu kilku godzin. Szybowiec posiada chowane podwozie główne, a także zbiorniki balastowe w skrzydłach, które pozwalają obciążyć go dodatkowymi 150 litrami wody. Rozpiętość skrzydeł Jantara wynosi 15 m, natomiast jego maksymalna doskonałość wynosi 39,5.

IUL-Jantar Std 2/3

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial